2021. február 22., hétfő

Zsolt Róbert: Labdarúgók sportolók - Jelenlegi ára: 400 Ft

Budapesten születtem, 1924-ben. A háború alatt voltam műszaki rajzoló Érsekújvárott, műegyetemi hallgató Budapesten, hamis papírokkal gyógyszerész(! ) a felvidéki Komját községben, 1945 telén éjszakánként a Dunán gumicsónakon cigarettát csempésztem Csehszlovákiába, cukrot Budapestre, szekérrel jártam vidékre élelemért, dolgoztam minisztériumi előadóként Pozsonyban, segédmunkásként az észak-csehországi Usti nad Labem vegyigyárban, vagonokat raktam ki budapesti pályaudvarokon; 1947-ben rádióriporter-tanonc lettem, de mire fél év múltán valamit megtanultam a hivatás titkaiból, már az MTI-nél találtam magam. Tudósítottam belpolitikai eseményekről, parlamenti viharokról, aztán a sportosztály vezetője lettem, 1950-ben pedig napilaphoz kerültem. Azóta a napilapmunka az életem. A délutánom és többnyire a fél éjszakám az újságé, – 1957 óta a Magyar Nemzet-é – a délelőttöm az írásé. Írtam könyvet hazánk szépségeiről (kettőt is), egy vaskosat kínai élményeimről, jó néhányat a sportról. krimit az autóversenyzés világából. Kikerült sok ezer kérészéletű cikkem a nyomdából. A rádiótól harminc év alatt tartósan sohasem tudtam elszakadni, csak a hatvanas években vonzott el onnan pár esztendőre a tévériporteri munka. Alapítása, 1967 óta vezetem a német nyelvterületen terjesztett Budapester Rundschau sportrovatát. Boldog ember vagyok, ha milliomos lennék, fizetnék azért, hogy azt végezhessem, ami a jelenlegi munkám, írjak, riporter legyek.
Végeztem az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen és a Testnevelési Főiskolán. Hat nyelven próbálgatok érintkezni külhoni emberekkel, de egyet sem beszélek igazán jól. Talán-talán valamennyire a magyart.


Jelenlegi ára: 400 Ft
Az aukció vége: 2021-02-23 08:34 .

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése